איך נהייתי המורה אילנה?
כילדה, חיכיתי בקוצר לכתה א'. דמיינתי את בית הספר כפסגת הידע והיצירה. הנחתי שכותבים סיפורים, משוררים שירים, מעלים הצגות, רוקחים מרקחות, צופים בכוכבים, נשאבים לעולם הדמיון של הספרים ובקיצור היה לי ברור שזה הולך להיות מרגש. ונחשו מה...זה לא היה.
כשנכנסתי לראשונה לכתה כמורה, הייתי מלאת ציפיות לתיקון. שוב פגשתי את אותה סכסכנית שנקראת המציאות. השנים הראשונות התאפיינו בשפע של אירועי ניסוי וטעייה והתמודדויות מאתגרות ויחד עם זאת המון רגש, יצירת חיבורים והתנעת חוויות למידה שנמשכות עד היום. אני כל הזמן לומדת איך ללמד. הזהות המקצועית שלי מורכבת מהחוויה האישית שלי כתלמידה בשילוב מכלול ההצלחות והאתגרים שהתנסיתי בהם בזירה המקצועית.
ארגז הכלים שרכשתי לעצמי לאורך השנים עיצב את המורה אילנה שאני היום. את הכלים האלה אני לוקחת איתי לכתה ולמפגשים בסטודיו שלי. אני יודעת ללכת בנעליים של הלקוחות הקטנטנים, הצעירים והבוגרים שלי ולהבין את המתרחש משני צידי השולחן בכתה.
אני עוסקת בהוראת אנגלית ועברית כבר מעל ארבע עשרה שנה ובשנת 2020 פתחתי את הסטודיו הביתי שלי. בנוסף, אני מלמדת עברית דבורה בחטיבת ביניים בנצרת. העבודה העצמאית והציבורית שלי מזינות זו את זו ומשפרות את המענה שאני יכולה לתת לתלמידים שלי בשני המרחבים.
סביבת למידה גמישה
מרכז הלימוד הביתי שעיצבתי מציע סביבת עבודה מזמינה שנותנת מענה לצרכי למידה שונים. הצעירים אוהבים את הסטודיו הביתי המזמן שלל הזדמנויות ללמידה ובני נוער מרגישים בנוח בפינת הלימוד השקטה והמאובזרת. העבודה המקוונת נעשית בצורה המשמעותית ביותר תוך ניצול של כלים מגוונים המתאימים לשכבות גיל שונות. המטרה היא לייצר למידה שנרשמת, למידה שזוכרים. זו למידה שמונעת מתוך בחירה, עניין ושיתופי פעולה. היא יכולה לעתים להמשיך גם בבית כי ישנו החשק לצפות בסרטון, לקרוא ספר או להתקדם בהכנת מצגת משותפת.
חוסן רגשי
תחושת המסוגלות העצמית היא מנבא עוצמתי להצלחה לימודית. עבודת ההוראה חייבת לתת את המענה הרגשי ולעזור ללומדים למנף את הצדדים החזקים שלהם. בסטודיו אנחנו לומדים להסתכל לטעויות שלנו בעיניים ולראות בהם כלי לימודי ולא מצג כשלון. טעות היא אינה כשלון והיא אינה התחנה הסופית. היא רק שלב בדרך. הציפייה לעבור תהליך לימודי ללא טעויות היא אשליה מעכבת. הלומד החזק הוא לא זה שתמיד מצליח- אין כזה. הלומד החזק הוא מי שיודע להמשיך הלאה אחרי אכזבה. אני עוזרת ללומדים הצעירים והבוגרים שלי להחזיר את הבטחון בעצמם כלומדים, להשאר בתוך התהליך גם כשקשה, להרשות לעצמם להתנסות ולמתוח את הגבולות שלהם. ככל שמתעצם החוסן הרגשי כך נבנית אצל הלומד בכל גיל יכולת העבודה העצמאית.